top of page

על טעם ועל ריח - המדריך להתאמת סוג האוכל לארוע



כאשר אנו נערכים לארוע, אם זאת בעיצוב המקום בו מתקיים הארוע,ההזמנות, הכלים, הצבעים, חשוב להתאים גם את סוג האוכל שיוגש לאורחים שלנו. בואו לדעת מטעמים





לבחור בטעמים הנכונים

נכתב על ידי רג'ין לוינסון


האירוע אוכל...טעמים...ניחוח תבשילים... מחשבות ואסוציאציות שונות ומגוונות עולות בנו כשאנו חושבים ומדברים על אוכל. כשמתכננים אירוע כמו חתונה, בר מצווה או אירוע חברה, לרוב מדובר באירוע חד פעמי ומושקע, והרבה מעבר להשבעת הרעב והתיאבון, מדובר על חוויה שזיכרונותיה ילוו אותנו למשך שנים ארוכות. לא רק לנו זו חוויה משמחת ומשמעותית אלא גם לאורחינו ועלינו לקלוע לטעמם וחיכם של הדודה בלומה, הדודה ג'ורג'ט, מנשה, סיגל וקורל כשהבדלי הגיל והמנטאליות בינהם גדולים לפחות כמו ההתלבטויות בנוגע לאירוע.

בתרבות של עמישראל, האוכל מהווה מרכיב מרכזי בהצלחת האירוע. כולנו יודעים על מה אנו כאורחים מלינים לאחר אירוע לא מוצלח: " האוכל היה לא משהו..." אנו מספרים , וזאת למרות שייתכן ובעל האירוע השקיע בו כסף רב. אז איך לבצע את הבחירה הנכונה? כאשר לפנינו מאות חברות קייטרינג המציעות את מרכולתן המפתה? הכר את האורח הקו המוביל בבחירת הסגנון הקולינארי צריך להיות שילוב של שני דברים- הטעם שלנו והטעם של האורחים.

יתכן שבעל האירוע חולם על תפריט מקסיקני, אבל הכרות מוקדמת עם האורחים תעלה שהם יסתפקו בנשנוש עלי חסה ויוותרו על שאר התפריט המקסיקני. במקרה כזה למשל, כדאי לפנות לקייטרינג המתמחה בתפריט מקסיקני ולשלב מנות נוספות אשר יתרמו להצלחת האירוע. והאוכל הרי אינו בא לבד. אנשים מכינים ומגישים אותו. שאלו את עצמכם, מי הם האנשים הללו? האם הם נינוחים, קשובים, מסבירי פנים, נותנים פתרונות לשאלות, גמישים, שירותיים, אדיבים? הקשר בין מזמיני האירוע לבין בעלי הקייטרינג והשף, הוא חשוב מעין כמוהו.

קשר טוב מבטיח שקט נפשי ותהליך מהנה לקראת האירוע. לאכול עם העיניים כידוע, לא רק החיך אוכל, אלא קודם כל העיניים. בתהליך בחירת הקייטרינג יש מקום חשוב לרמת האסטטיקה של ההגשה. בחנו את עיצוב הכולל- האם הוא חלק מקונספט שלם או ערב רב של רעיונות לא מגובשים, האם קו נקי המשתלב עם התפריט או שהוא רק מטעמי חסכון? גם בנושא הזה, לכל מזמין אירוע יש את ההעדפות שלו.

אם לקייטרינג יש קו מובנה ועיצוב מובחן כחלק מקונספט כללי, כדאי לקבל את העניין כמוגמר. הרי לא היה עולה על דעתנו להיכנס לבר סושי ולבקש חומוס עם פול. כך גם בקשה לעיצוב מזנונים יפני מקייטרינג המתמחה באסאדו. מזנון או הגשה? הויכוח על "מה עדיף" הינו רב שנים ודעות. בסופו של דבר, כל מזמין אירוע מגבש דעה ברורה בנושא. בדרך כלל יבחר בעל האירוע את השיטה המועדפת עליו בתור אורח. כאשר הפרמטר הזה נכנס לשיקולי בחירת הקייטרינג, מומלץ להתייחס לתחום המומחיות של הקייטרינג.

אם המומחיות של חברת קייטרינג היא במזנונים, הגשה אמריקאית (מנה עיקרית ותוספות המוגשות בצלחת אחת על פי הזמנה ע"י המלצר) כנראה לא מתאימה לה. הגשה מוקפדת ובסטנדרטים גבוהים, תוביל להצלחה בצד הקולינארי של הערב. בנושא ההגשה שימו לב לכמה טיפים - מנות מוצלחות, מידת צלייה מדויקת של הבשר , פסטה עשויה אל-דנטה, כל אלו ישאירו טעם טוב רק אם המלצרים יהיו מיומנים, מחויכים ויתנו שירות כראוי. בידקו אם צוות המלצרים הוא קבוע, מיומן ואדיב.

מלצרית נעימה תוכל להשיב על בקשות רבות ולענות על צרכיהם של האורחים. לעומתה, גם המנה המוצלחת ביותר תשאיר טעם חרוך אם תוגש בפרצוף חמוץ. איזה טעימות... ובכן, אחרי התייעצויות מרתוניות לתוך הלילה, חישובים ארוכים של הרכבי האורחים, המלצות והשמצות של חברות קייטרינג מכל החברים שכבר מתכננים את הברית, יש החלטה! הגיע הזמן לקבוע מועד לטעימות. המלצה חמה היא ללכת לטעימות פעמיים. בפעם הראשונה, לכו לאירוע אמיתי.

זו הזדמנות פז להתרשם מהמנות שהוכנו בכמויות גדולות. בפעם השנייה, טעימות בניחותא עם נציגי הקייטרינג, שאלו שאלות שונות והכירו את מי שעומד מאחורי הסירים. עם זאת, חשוב לדעת- טעימות הן רק טעימות! הרעיון הוא להתרשם מאיכות חומרי הגלם, מהתיבול המקובל אצל השף, מייחודיות המנות וכמובן מהטעם שלהן. אין צורך לטעום מכל שישים הפריטים לערך שקיימים ברוב תפריטי חברות הקייטרינג , הכיוון ברור גם אחרי חמש מנות. ומה הנזק? ומה בעניין השורה התחתונה- כמה זה עולה לנו?

בסופו של דבר, לתקציב יש חלק מכריע בקייטרינג הנבחר. כל אחד עם גודל כיסו, והנה כמה כללי אצבע שיכולים להועיל: - לפעמים מתברר שהכי יקר הוא לא הכי טוב. אבל, כשמציעים לכם מחיר זול, תבדקו היטב מה התמורה. - מה כלול במחיר- האם עיצוב כלול? האם כלי אוכל ובאיזו רמה? יין? ואיזה סוג? רדו לפרטים - אירוע בשטח בדרך כלל יהיה יקר יותר מאירוע באולם או גן, בשל לוגיסטיקה מורכבת. כדאי לקחת בחשבון עלות נוספת. והכי חשוב- תיהנו מהדרך! אירוע טוב צריך להיות מתוכנן ובכיף. בחירה נכונה של אנשי המקצוע שילוו אתכם, אינה חייבת להיות יקרה. בחרו את האנשים שנוח ונעים לכם איתם וביחד בנו את אירוע החלומות שלכם.

לייעוץ מקצועי בבניית האירוע שלכם- אשמח לענות באופן אישי- צרו קשר regine@regine-balkan.com


רג'ין לוינסון

שף ובעלים של רג'ין- טעמי המטבח הבלקני, קייטרינג ייחודי לאירועים בטעמים ועיצובים מהבלקן


מקור המאמר:http://www.articles.co.il/article.php?id=16424 articles.co.il

פוסטים קשורים

הצג הכול

עכשיו בSHOP נהנים

bottom of page