top of page

הפרד ומשול בחשבונות הבנק



אחת ההמלצות הראשוניות לעסק היא להפריד את חשבון הבנק את הפעילות העסקית מהחשבון הפרטי, ללא הסבר מדוע ועסקים נמנעים מתוך כך שלא מבינים את החשיבות של צעד זה. אני כאן כדי להסביר וגם לגלות לכם שחשוב לעשות זאת אבל.... לא תמיד חובה לפתוח חשבון נוסף (הסבר בסוף)



ראשית נתמקד במטרה שבהפרדת החשבונות:

יכולת שליטה וניהול של כספי העסק ללא ערבוב של הוצאות והכנסות הבית. מהם הוצאות והכנסות הבית ? משכורת בן/בת הזוג הוצאות פרטיות ואישיות עבור בני הבית קניות ,ביגוד הנעלה וכדומה תשלומי הבית כגון ארנונה חשמל מים ועוד (שגם חלק מכך יוגדר עסקי במידה ובית העסק מופעל מהבית) . הכנסות והוצאות עבור בית העסק הינם כל עסקה שהכנסנו בפעילות העסק והוצאות בגין משכורות וקידום בית העסק שיש לנו בשוטף. ככל שפעילות העסק גדולה יותר כך קריטי יותר שתהיה הפרדה מלאה וזה אומר:

- העברת "משכורת" מהחשבון העסקי לפרטי מידי חודש, ולא סתם למשוך כסף מהחשבון העסקי כשצריך קצת מזומן בכיס

- הפקדת מזומן שקיבלתם מפעילות העסק בחשבון העסקי גם אם "מדגדג" לכם לשלם לעוזרת בית כי כבר יש לכם מזומן בכיס

- השתמשתם בכסף מזומן שקיבלתם – תעשו העברת כסף מהחשבון הפרטי לעסקי

- תוציאו כרטיס אשראי וצ'קים לעסק ותשתמשו בהם רק לטובת ההוצאות העסקיות שלכם, גם אם אלו הוצאות שלא מוכרות אצל רואה החשבון שלכם למשל: פגישת שיווק בבית קפה שבה שילמתם על קפה. למה? כי זו הוצאה שנגרמה כתוצאה מהפעילות של העסק (גם אם מס הכנסה לא מכיר בה...)

מכאן , שתתנהלו כבעלי חברה ואתם כשכירים שמועסקים בה.....הרי לא תיקחו כסף מהחברה שבה אתם עובדים בה, ומצד שני גם לא תוציאו כסף מכספכם בשביל לקנות דברים שקשורים לעבודה, נכון?...בקיצור, הפרדה מלאה!

פתיחת חשבון פרטי או עסקי בבנק - נקודות חשובות:

- לא חובה לפתוח חשבון בבנק שבו מתנהל החשבון הפרטי

- כדאי מאוד לבדוק מספר בנקים ולבדוק מי ייתן לכם את התנאים הטובים ביותר, בין אם זה כחשבון עסקי או כחשבון פרטי – תנהלו מו"מ על העמלות ועל התנאים!!

- אפשר לנהל מו"מ בבנק על הכל, כולל על עמלת שורה – אתם הלקוחות אז אל תוותרו כי זה מצטבר להרבה כסף

- תשאלו את עצמכם אם העסק שלכם זקוק לאשראי מהבנק ולפי זה תבדקו איזה סוג של חשבון מתאים לכם יותר. אם החשבון נועד לפעילות רגילה וללא הלוואות אז יתכן וחשבון רגיל יספיק לגמרי


ההמלצה היא תמיד לפתוח חשבון נפרד, אבל אם בכל זאת לא בא לכם לפתוח נפרד לבינתיים, ניתן לעשות זאת רק אם אתם עונים על 2 תנאים שחייבים להתקיים יחד:

1. אתם בעלי עסק בתחילת הדרך, שנותן שירותים (לא מוצרים) ולעסק נפח פעילות נמוך, שבו יש הוצאות מינימליות בלבד כמו: נטוורקינג, קפה בבית קפה וכו' ואין לכם הוצאות שיווק נוספות/שכירות קליניקה או משרד/קניית חומרים וכו'

2. אתם מנהלים רישום של כל ההכנסות וההוצאות של העסק בצורה מדוקדקת, ואתם יכולים להגיד בכל שלב מה המצב הפיננסי של העסק, כמה הכנסות יש, מתי הן התקבלו או יתקבלו וכנ"ל גם לגבי ההוצאות – בקיצור, רק אם אתם מנהלים תזרים מזומנים.

(ולא....הגשת מסמכים לרואה החשבון שלכם והדוח שלו לא נחשבים רישום מדוקדק, וגם לא דף פירוט ההכנסות שאפליקציית החשבוניות שלכם מפיקה)

אם שני אלה לא מתקיימים יחדיו, או שבשלב מסוים אחד מ 2 התנאים מפסיק להתקיים (למשל: הוצאות חדשות התווספו, נפח הפעילות בעסק גדל וכו') – פתחו חשבון נפרד!

ואני אומר לכם את מה שתמיד אני אומרת לכל לקוחותיי:

1. תחשבו ותתנהלו כמו שמתנהלים בחברות ותהפכו להיות גדולים

2. אתם יכולים לעשות את זה!

מוזמנים לשאול אותי שאלות בתגובות, או להעלות נושאים אחרים שמעניינים ואכתוב עליהם בהמשך.


הכותבת היא

ויקי שחר בעלים של "ויקי שחר-ייעוץ כלכלי ועסקי" רקע- בעלת תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני במשפטים

- ניסיון של כ 18 שנים ככלכלנית בחברות מסוגים שונים: חברות הייטק וחברות קמעונאיות

השירותים שתוכלו לקבל:- בנייה וניהול מערכות תקציב ותזרים מזומנים לעסקים בהתאמה אישית ולעסקים וחברות בכל גודל

- בניית תמחור לשירותים ומוצרים

- אנליזה של נתוני העסק והסקת מסקנות לגבי התנהלות העסק

- בניית תוכנית עסקית כלכלית לעסקים לכל צורך

- בדיקות כדאיות

- בניית מודלים כלכליים לכל מטרה


תוצאת העבודה שלי היא: ייעול ושיפור תהליכים, חסכון בזמן וכתוצאה מזה חסכון בכסף וגידול ברווחיות פרטי התקשרות


תגיות: ייעוץ עסקי וכלכלי , כלכלה , הגדלת רווחיות , עסקים קטנים ובינונים , ייעול תהליכים , תקציב , מודלים כלכליים , צעירים , חברות , התנהלות כלכלית

פוסטים קשורים

הצג הכול

עכשיו בSHOP נהנים

bottom of page