top of page

התפתחות אמנות ויזואלית - מתחילתה ועד היום


האמנות הוויזואלית

תחום מרהיב שהתפתח לאורך השנים

והביא לקיומו של סוגים וסגנונות מגוונים.

במהלך ההיסטוריה,

התרחשו שינויים משמעותיים בצורות האמנות הוויזואלית, המראים את התפתחותו המרתק של התחום.


כאן נחלק את התפתחות האמנות הוויזואלית לשלבים עיקריים כדי להבין איך התחום התפשט וצבר מגוון רחב של סוגים וסגנונות.


שלב 1: אמנות עתיקה

בתחילת ההיסטוריה, בשלב העתיק, התפתחו תרבויות עתיקות שהפכו למקור השראה לאמנים בדורות הבאים. האמנות העתיקה כללה כיצד האנשים ביצעו חקיקות וציורים על משטחים כמו קירות מערות וקרקעות. תרבויות כמו המצרים העתיקה והיוונים היו מוכשרות בייחוד בהפקת פסלים וכתיבה על לוחות חיקוק.


שלב 2: אמנות יוונית ורומית

בימי היוונים והרומאים התפתחה אמנות מופשטת ומורכבת יותר. פיסול הגיע לשיאו עם יצירות פסל כמו "דוד" של מיכלאנג'לו ו"משחקים פרחים" של ברניני. בנוסף, גם ציורים ופסלים יווניים ורומאיים עיטו את תשומת לב העולם בזכות רמת היופי והתאוריה שלהם.


שלב 3: אמנות ביניים

בתקופת הביניים, התרחשו שינויים דרמטיים באמנות הוויזואלית. תחומים כמו הציור, הפיסול והאדריכלות נעשו בסגנונות דתיים ודמויי חיים. הכנסיות והקתדרלות עיצבו בניהן מבנים מרהיבים, וקירותיהן הופכים לפנטזיה חייה של ציורים דתיים.


שלב 4: אמנות רנסאנס

הרנסאנס היה תקופה של שינוי ותחדשות בתחום האמנות הוויזואלית. האמנים התמקדו בחקירה חדשה של יכולתם הקריאטיבית ובחזון אידאולוגי. פיסול, ציור, אדריכלות ותרבות כללית הושפעו מהאומנות היוונית והרומית העתיקה, והביאו ליצירת יצירות מופת כמו "מונה ליזה" של ליאונרדו דה וינצ'י.


שלב 5: אמנות מודרנית

במהלך המאה ה-19 והמאה ה-20, התפתחו סוגים חדשים של אמנות ויזואלית. אמנים מודרניים חדשים כמו פיקאסו ומונדריאן יצרו יצירות שהתבטאו בצורות מופשטות ואבסטרקטיות. השפעתם של אמנים אלה נמשכת עד היום ומשפיעה על אופן היצירה והתנועה באמנות המודרנית.


שלב 6: אמנות עכשווית

בעידן העכשווי, האמנות הוויזואלית עשתה צעדים מרשימים בתחום הטכנולוגיה והדיגיטל. אמנים יצרו יצירות מרתקות באמצעות ציורים דיגיטליים, פיסול בתלת-מימד ויצירת עולמות וירטואליים. ההתנסות עם מדיות חדשות וטכנולוגיות מתקדמות מביאה ליצירתיות מרהיבה ומופת.


האמנות הוויזואלית התפתחה במהלך השנים מסוג לסוג ומסגנון לסגנון. היא משקפת את הרעיונות, הרגשות והתרבויות השונות שהתפשטו במגוון התקופות והזמנים. עם הטכנולוגיה המתקדמת, התחום הוויזואלי ממשיך להתרחב ולפתח דרכים חדשות של יצירה והתנועה בתוך הקהל הרחב. עולם האמנות הוויזואלית מציע לנו את הזדמנות להתרשם, להתרחב ולחקור את היצירות המרהיבות והייחודיות שיש בו.



הצטרפו אלינו לתכנית אמנות בעם ברדיו שידורי נהנים בLIVE בשלישי הקרוב ב10:00

שאלות/רוצים לעלות לשידור? שלחו הודעה כבר עכשיו לוואטצאפ שלנו 079-5918497 

פוסטים קשורים

הצג הכול

עכשיו בSHOP נהנים

bottom of page