top of page

מי רוצה אמפתיה?

מה אתם עושים כשהילדים באים אליכם לספר על כאב שעלה בהם? לדוגמא מספרים על מה שקרה בבית הספר, מורה שצעקה עליהם, חבר מהכיתה שהעליב אותם,שלא הצליחו לקלוע במשחק הכדורסל והרגישו כישלון ועוד מקרים נוספים אשר מעלים כאב רב. לרוב, התגובה הראשונה שלנו, ההורים, תהיה הצעת פתרון - מה לעשות, איך לעשות, מה כדאי לעשות בפעם הבאה, הכל כדי למנוע את הכאב. למנוע… האם באמת אפשר למנוע את הכאב או למנוע ממנו לחזור?

כאשר עולה בקרובים שלנו כאב והם באים לשתף אותנו, בדרך כלל זה יכאב גם לנו. במיוחד עם הילדים שלנו, בכל גיל, כשכואב להם עולה בנו מיד גם כאב. הכאב הזה יכול להיות מורכב מהרבה דברים - אנחנו רוצים לשמור עליהם, להגן עליהם והעובדה שכואב להם כאילו מוכיחה שלא עשינו את זה כמו שצריך, האם בעינינו נכשלנו? הכאב הזה יכול להיות קשור בכאב שלנו שלא נרפא ואנחנו פתאום נזכרים - איך המורה צעקה עלינו ומה הרגשנו, איך חבר העליב אותנו וכמה שזה פגע בנו. כל הכאבים האלו, עולים בבת אחת, מציפים אותנו, ואנחנו כתגובה , נותנים את אותן העצות שנתנו לנו - כיצד להימנע מלהרגיש את הכאב, בעיקר על ידי פתרונות - מה לעשות. מה לעשות עכשיו - לך תשתה מים ותירגע, לך לחבר ותגיד לו שהוא העליב אותך, או מה לעשות בפעם הבאה - תיגש אל המורה לפני השיעור וכו'.

ומה עם הכאב של הילד? הוא לומד בדיוק אותו הדבר שלימדו אותנו, לנסות להזיז אותו הצידה על ידי עשייה. הכאב נשאר, ולרוב פשוט נדחק הצידה על ידי העצות והפתרונות . הכאב הזה זקוק למקום, והילד זקוק לתמיכה שלנו, ההורים, לעבור דרכו, לפרוק אותו במקום בטוח. רוצים לדעת מה כן לעשות?

מוזמנים לצפות בסירטון


על הכותבת : הי, אני שרון קולר, מלווה הורים למתבגרים בעזרת הכלים של התקשורת המקרבת ורוח חינוך ולדורף (אנתרופוסופי). לאחר שלמדתי הנדסת תעשייה ולאחר הסבה להוראה, עבדתי 8 שנים בבית הספר זומר שברמת גן, כמורה למתימטיקה ומחנכת בתיכון צומח.

התקשורת המקרבת שבתה את ליבי בזכות הקשר המיוחד שנרקם בביתי עם ילדיי ולכן לאחר שפרשתי מהוראה, פניתי ללמוד ליווי הורים בגישת התקשורת המקרבת. כיום מלמדת תקשורת מקרבת (NVC מאת ד"ר מארשל רוזנברג),בשילוב רוח חינוך ולדורף, בליווי אישי, בסדנאות קבוצתיות ובמסגרת הרצאות. לפרטיים חברות וארגונים. קשר - הורות מקרבת למתבגרים בקרו אותנו

לתיאום פגישה התקשרו : 050-4288859 תחומי עניין:  מטפלים , מטפל, הרצאות ,סדנאות קבוצתיות ,הדרכת הורים, אימון וליווי, תקשורת מקרבת, שפת הג'ירף, NVC, ד"ר מארשל רוזנברג, אמפתיה, בני נוער, מתבגרים, הורים למתבגרים, ילדים, יחסים, משפחה, כאב, דיאלוג מקרב, תמיכה, חמלה, תקשורת בין אישית, תקשורת במערכות יחסים

פוסטים קשורים

הצג הכול

עכשיו בSHOP נהנים

!
Widget Didn’t Load
Check your internet and refresh this page.
If that doesn’t work, contact us.
bottom of page