top of page

במבוק הדבר הבא



הבמבוק מייפה לנוף גינה בבית במשרד , גדר במבוק היא הכי נפוצה וזאת שייחודיות הבמבוק הוא החוזק ,והשימור עליו ייקבע אריכות חייו . הנה הדרך להתקין ולשמר



איך מתקינים ושומרים על גדר במבוק

נכתב על ידי מוטי איתן


ראשית כמה מילים על הבמבוק,

מוט הבמבוק מורכב מפרקים חלולים שבינהם מפרידה מחיצה דקה. בשל מבנה זה אוויר הכלוא בתוך כל מפרק מתחמם ומתקרר בהתאם לטמפרטורה שבחוץ.

כאשר יש שינויי טמפרטורה קיצוניים בפרקי זמן קצרים, בייחוד בעונות המעבר, האוויר החם הכלוא בפנים גורם להיווצרות סדקים אורכיים במוט.


זוהי תופעת ההיסדקות הידועה בבמבוק. תופעה זו אינה מחלישה מחוזקו של המוט, ויש מספר דרכים לווסת ולמתן את התופעה: השיטה הטובה ביותר היא לבצע חירוץ הבמבוק לכל אורכו בכדי לאפשר זרימת אויר חופשית בין פנים הבמבוק לאוויר שבחוץ כאשר יוצרים את הסדק, מראש אפשר לכוון את מיקומו בהתאם לצורך.

כמו כן, חירור חור בכל מפרק ומפרק יאפשר זרימת אוויר חופשית בכל תא של מטו הבמבוק.

שיטה נוספת היא פתיחת המחיצות המפרידות בין מפרקי הבמבוק, אפשר לפתוח את המחיצות על ידי נעיצת מוט ברזל לכל אורך הבמבוק.


עבודה עם מוטות במבוק

כאשר משתמשים במוטות במבוק שלמים בגדר או פרגולה יש להימנע מדפיקת מסמרים או הברגת בורג ישירות לתוך המוט. השיטה הטובה ביותר לעבודה עם במבוק היא השארתו שלם. כאשר משתמשים במוט במבוק עבה כעמוד, גדר או פרגולה, קיימים בשוק פרזולים החובקים את המוט במעין כוס בצידו התחתון. כאשר משתמשים בבמבוק כקורות תומכות בפרגולה אפשר להשתמש בחבקי ברזל כדוגמת חבקים המשמשים לצינורות אינסטלציה ולקשור בחבלים.

כאשר משתמשים במוטות בודדים כתחליף לגליל, רצוי לדאוג לכך שיהיה חבוק משני צידיו בקונסטרוקציה כך שאפשר לסובבו בהתאם לצורך.

חשוב לציין שהבמבוק בהגיעו לארץ עובר איוד המבטיח היותו נקי מחרקים, אולם אין תהליך זה מהווה ערובה לכך שבמהלך הזמן מזיקים לא יתיישבו בבמבוק.


התקנת גלילים בגדר או פרגולה

הגלילים מיועדים לחיבור קונסטרוקציה וחוטי הברזל האוגדים את הגליל אינם תחליף לקונסטרוקציה שעליה יש להניח את הגליל. חוט הברזל נועד לאגוד את החומר כיריעה נוחה לעבודה בלבד. הקונסטרוקציה עליה מניחים את הגלילים תקבע את אורך החיים ורמת עמידותם של החומרים.


גדר/פרגולה פשוטה

הגדר הפשוטה ביותר ולטווח הזמן הקצר ביותר מורכבת מעמודי ברזל או עץ במרווחים של 1.50 מטר מקסימום, כאשר בין העמודים עוברים חוטי ברזל/גדר כל 30 ס"מ.

לקונסטרוקציה זו מחברים את הגליל בחוטי ברזל או אזיקוני פלסטיק, שהם נוחים יותר לשימוש אך עלולים להתנתק בהשפעת קרני השמש. את החיבור של הגליל יש לבצע לכל אורכו במרחקים של 30 ס"מ לאורך הגליל.

יש לאחוז את הגליל אחיזה רחבה - בכמה יחידות של החומר האגוד וחוט הברזל הקושר אותו.

את אותו רעיון ההתקנה אפשר ליישם בפרגולה.


גדר/פרגולה חבוקה

גדר/פרגולה ברמה מורכבת ועמידה מעט יותר היא בחיבור עמודי הגדר על ידי מוטות במבוק, פרופילים של מתכת או קרשי עץ במרחקים של 50 ס"מ בין אחד לשני.

במקרה זה את הגליל אפשר לחבר ב - 3 דרכים:

1. הפשוט ביותר - חוטי ברזל או אזיקונים כמו במקרה הראשון.

2. חיבור הגליל על ידי הברגה לאורך המוט/פרופיל מתכת בבורג עם שייבה רחבה כל 20 ס"מ לאורך הגליל - לכל גובהו. ניתן להשתמש באקדח סיכות מיקצועי.

3. הנחת הגליל על הקונסטרוקציה האחורית והוספת קורות עץ, פרופילים של מתכת או מוט במבוק שיחבקו את הגליל ביניהם, וחיבור שתי הקושרות בהברגה כאשר הגליל חבוק ביניהם.


אורך חיים, תחזוקה והגנה

מטבע הדברים וככל חומר טבעי, החומרים שלנו מאפירים בשמש הישראלית היוקדת. אפשר ורצוי לטפל ולשמור על החומרים על מנת להאריך את חייהם, בדומה מאוד לדרך הטיפול בעץ שנמצא בחוץ: לבמבוק יש שכבת הגנה טבעית, שכבת דונג, המקשה על צביעתו בצבע או בשמן. לכן, לפני כל שכבת הגנה שניתן לו, יש לתת לו כחצי שנה של התבלות טבעית ולאחריה ניתן לצבוע את מוטות או גלילי הבמבוק בכל שמן מתאים לעץ. ניתן לצבוע במברשת או בהתזה.

מוטות במבוק עבים ניתן ללטש ליטוש קל לפני צביעתם בשמן, לספיגה טובה יותר. בכל מקרה לא להשתמש בלכה לצביעת כל חומר העומד חשוף לשמש. הלכה מתפוצצת בשמש.


סוגי הבמבוקים, מידות, עמידות, אחוזי הצללה והמחירים מופיעים באתרנו.


בברכת יום יהלום,

מוטי איתן

הובישופס-חנות מוצרי איכות לבית ולגן

לכל שאלה: info@hobyshops.com http://www.hobyshops.com

http://www.articles.co.il/article.php?id=17336

מקור המאמר:http://www.articles.co.il/article.php?id=17336 articles.co.il


פוסטים קשורים

הצג הכול

עכשיו בSHOP נהנים

!
Widget Didn’t Load
Check your internet and refresh this page.
If that doesn’t work, contact us.
bottom of page